Alla inlägg under mars 2018

Av Evelina Johansson - 31 mars 2018 20:15

Jag lovar med att komma ut med ett inlägg imorgon, njuter av att mamma,micke och Nora är här <3

Av Evelina Johansson - 29 mars 2018 08:50

Godmorgon.
Idag hoppas vi på mycket mer energi =)
Dagen igår gick som i en dvala men kommer väl sånna dagar också.
Sällsynta diagnoser centrum ringde upp och sa att det är väldigt svårt att hitta någon bra information om den här diagnosen men hon mailade mig lite länkar på det hon hittade =)
Även speciallist tandvården ringde upp och dit ska jag den 24e april dels för tungan och dels för att jag ska operera ut en visdomstand.

Den här dagen vet jag inte alls vad den har att bjuda på förutom att jag ska till vanliga tabdläkaren vid 13 tiden =)

Och imorgon är äntligen dagen här då mamma,micke och Nora kommet, åh äntligen.
När jag påminnde Nova om det imorse så blev hon som en studsboll haha.
Även hon idag blev en så himla söt påskkärring till dagis idag bjuder på en bild på henne i slutet men som sagt alla kort blir så himla liggandes men va fan det får ni ta haha.
Sitter i soffan å väntar på att tvätten ska bli klar någon gång så man kan sätta igång och ödsla lite energi till husshållssysslor... åhhhh så roligt "not".

Men ni alla underbara läsare ha en underbar skärtorsdag.

Av Evelina Johansson - 28 mars 2018 09:39

Jag är så trött så trött....

Av Evelina Johansson - 27 mars 2018 09:07

Igår var en riktigt tuff dag med väldigt mycket smärta och tårar, man känner sig så fruktansvärt jävla ensam, känns som verkligen INGEN förstår en.
Hoppas på en bättre dag idag men de tvivlar jag på med tanke på att jag känner smärta redan nu =(

Ringde speciallist tandvården igår och pratade med dom där en sköterska ska ringa upp mig som kunde lite mer än henne om denna jäkla "sjukdom" hoppas på dom ringer idag men att det inte passar in sammtidigt som jag är på psyk.

Varför ska det finnas diagnoser som dom sen ändå inte kan göra något åt?
Tycker det är så förbannat dumt!!
Oj nu har jag fått spy av mig massor men det var ändå det den här bloggen var till för.

Hoppas en dag kunna få massor med svar på frågor och något som lindrar!

Av Evelina Johansson - 26 mars 2018 09:19

Ja jag säger det från att varit så underbart väder i flera dagar till att de snöar idag..
Jaja det är sverige vi bor i =)

Det har tänds ett litet hopp inom mig akupunktören mailda imorse och sa att hon nu fått lite tips och råd på behandlingar så nu hoppas hoppas jag =) ska dit på fredag nästa vecka den 6e.
Men tiden bara springer iväg så de kommer nog gå snabbt till denna dag.

Missade santalet från patient nämnden i fredags så hon kommer ringa upp idag vi får se hur vi kommer att fortsätta, även sälsynta diagnoser centrum ska ringa upp denna vecka så nu har jag lite och vänta.
Imorgon är det dax för psyk igen känns så skönt att få gå iväg och prata av sig.

Barnen är på förskolan min man sover och här sitter jag i soffan och funderar på vad jag ska hitta på sammtidigt som jag inte alls har någon energi idag.
Håller på att tvätta upp mina resturang kläder till alv eftersom jag ska hoppa in å jobba 2 veckor ni i april innan själva parken öppnar, hoppas jag bara kan ha dom fortfarande :P nya medeciner och strunt har ju gjort att man gått upp en del men men det blir ett senare bekymmer haha.

Nu är tvätten klar så nu dras jag till det, ha det fint <3

Och NI som är inne å läser lämna gärna ett avtryck så jag vet att ni finns ;)

Av Evelina Johansson - 25 mars 2018 16:42

När min dotter slog upp sina blå imorse så var det första hon frågade "kan vi åka till leos"
Absolut klart och gjort klädde vi på oss och käkade frukost sen bar det iväg till Linköping där närmsta Leos ligger =)
Jag tackar min dotter så otroligt mycket för det förslaget att för några timmar "glömma" bort smärtan <3

Men guuu så underbart väder det är ute, nu är det inte mycket snö kvar och snart snart öppnar Astrid Lindgrens Värld min underbara arbetsplats men även en ända stor stor lekplats tillsammans med dom flestas barns idoler.

Och äntligen är det snart den veckan jag längtat så mycket efter min älskade mamma och micke och min syster dotter Nora kommer (fredag)
Så jag/vi längtar <3

Det var väl en del av det idag och vet ni?
Idag tänker jag inte klaga :P

Förstår mig inte på varför korten blir så här men aja... bjuder på lite kort från idag

Av Evelina Johansson - 24 mars 2018 07:30

Godmorgon.
Förlåt att jag inte skrivit något men har mått jätte konstigt.
Hjärtat har rusat och ont i lungorna.
Men nu är jag tillbaka igen.

Tungan är som den är så ja det är det vanliga...suck...
Men gud så underbart väder det var igår 12 grader varmt och helt underbart, var en sväng till vc igår pga av lungorna och hjärt rusningen men det är tack och lov ett vanligt virus som ger sig så småningom.
Men mitt blodtryck bråkar med mig så är så yr och känns som man ska svimma.
Aja nog med det =)

Går dagen bjöd på besök till dollar store som igår öppnade här i vimmerby, oinsamt värre när dom öppnade och alla arbetare stog och klappade händerna och gjorde vågen när man gick in haha
Jaja :)
Vad denna dag har att bjuda på det åtetstår och se, här tar vi dag för dag minut för minut.
Så ni där ute ha en underbar lördag så hörs vi nog ikväll.
Hej hej

Av Evelina Johansson - 22 mars 2018 07:48

Vill inte säga det här högt så jag viskar.
Järnsmaken jag har/haft har varit borta ni i 3 dagar, men jag säger det inte högt för då kommer den nog smygandes tillbaka igen.
Så slut pratat om det!

Sitter i soffan med mina 2 monster haha ne med mina älskade Nova och Felix, om ett tag så ska jag lämna dom på förskolan och jag ska hem och fortsätta läsa boken jag påbörjade igår har redan läst halva, sen måste jag ge mig ut en sväng med musik i öronen :p
Måste även kontakta patient nämnden idag och berätta om igår att det ser rätt kört ut med ny hjälp man får helt enkelt försöka bita ihop och bedöva när det är som värst.

Jag vill så gärna börja jobba men ÄR så förbaskad rädd för att vara tillbaka på ruta ett igen med smärtan.
Jag får helt enkelt ta det väldigt lungt fram till maj då jag hoppar på ännu säsong på Astrid Lindgrens Värld, gör min 7de säsong där i sommar och det är ett så roligt jobb, hoppas bara kroppen och smärtan accepterar en sommar där.

Ne nu tjatar barnen så lika bra avsluta inlägget för den här gången.
På återseende

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<<
Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards