Alla inlägg under maj 2018

Av Evelina Johansson - 31 maj 2018 09:00

Morgon!
En dag med väldigt mycket saknad efter min älskade och saknade pappa som september 2012 somnade in efter en kamp mot cancer.
Något som gör mig så fruktansvärt ledsen är att min pappa aldrig hann få träffa mina barn. (Uppleva)
Det var den 7e september som min älskade pappa somnade in och jag själv skulle in på operation den dagen för att ta reda på varför jag hade haft så ont i magen sen 4 månader tillbaka som sen visade sig vara tarmvred, min man var där när jag vaknadr ur narkosen för att berätta att min älskade pappa hade somnat.
Saknar våra tele samtal så otroligt mycket, du trodde du hade några månader kvar att leva som sen visade sig vara 3 veckor.
Pappa du ska veta att jag tänker på dig väldigt ofta och pratar om dig, du kommer aldrig bli glömd.
Älskar och saknar dig så otroligt mycket.

Till något helt annat denna natt var lika hemsk som natten innan!
Jäkla rygg :P
Tror jag gör mina träningsövningar för nära säng gående så ska prova att träna sista gången mellan 15-17 om dagarna istället och göra andningsövningen innan jag lägger mig =)
Den här dagen händer det inte så mkt ska gå och handla om en liten stund innan det blir allt för varmt =)
Så ni drick mycket vatten!

Av Evelina Johansson - 30 maj 2018 06:34

Godmorgon kära ni.
Denna natt hade vi kunnat hoppa över då det ändå inte blivit någon sömn :(
Ryggen ville inte alls som jag ville... det är nog dax att införskaffa ny säng trotts att denna bara är ett år gamal.
Ja frågan är ju eftersom jag har sånt problem med nacken och ryggen och smärtan i munnen kommer utav det?
Vill bara få den där förbannade magnetröntgen nu så man kan få lite svar på frågor och hur vi ska gå vidare.
Gårdagen spenderades i poolen på baksidan i denna värme , fy säger jag bara vill ha massa regn nu så man kan andas när man går ut.
Tittade på väder prognosen och såg att det ska bli 29e grader på lördag och 30 på söndag då kan ni tänka er hur varmt det blir i korvkiosken jag jobbar i utan ac....
Phu det är något jag inte riktigt ser fram emot även fast det är ett helt underbart jobb med underbara kollegor.

Denna dag blir lika varm som alla andra så blir att hålla sig på insdan tills jag hämtar barnen på förskolan för då har skuggan hittat till baksidan.
Nu blir det att dricka kaffe och invänta att Nova ska vakna.
Jag och Felix gick upp 05.
Ha det fint

Av Evelina Johansson - 29 maj 2018 17:10

Tårarna rinner just nu bara för jag har så ont.
Vet verken bu eller bä, vart ska jag vända mig?
Vem kan hjälpa mig?
Vill få mitt liv tillbaka.
Ringde min psykolog idag för att få ett extra möte denna vecka, allt känns skit.
Visst kan ta Lyrica men frågan är om dom änns hjälper känner mig totalt ned drogad med dom bara.

Känner mig så tom samtidigt som jag bara vill skrika och gråta av detta helvete.

Av Evelina Johansson - 28 maj 2018 19:28

Hej på er.
Hur mår ni?
Här är det inte alls något bra, pratat med snärtenheten och dom har ingen tid först efter semestern och så ringde sjukgymnasten och vi försökte fundera på hur vi skulle göra så fått yttligare en tränings uppgift nu sen kommer vi med tiden att sätta in nya injektioner i nacken för att jag verkligen ska känna efter om det blir något bättre, sen får jag vara berädd på att smärtan kommer vara 10 gånger värre när injektionen lämnat "kroppen".

På fredag är det dax att börja med sluta röka pillrerna och jag känner mig verkligen taggad och hoppas på att dom ska hjälpa =)

Helgen har annars bestått av jobb både lördag och söndag.
Från och med Måndag nästa vecka drar vi igång med jobb på allvar istället :)
Känns jätte kul jag längtar faktist trotts detta elände med smärtan.

Annars består denna vecka av ingenting hoppas på att få komma till psyk och prata lite, ni vet när jag har så här ont så kommer sånna tankar jag absolut inte vill ha.
Ha det fin fint nu.

Av Evelina Johansson - 26 maj 2018 19:22

Hej på er.
Tänkte upptadera er lite snabbt om läget.
Smärtan tar för mig fullständigt känns verkligen skit =(
MR röntgen kommer att dröja till efter semestern tyvärr =( ska ringa smärtenheten på måndag och fråga hur vi ska göra, det känns inte alls happy det här.
Biter ihop och jobbar ändå men det är inte lätt när humöret sviktar när man inte mår bra =(
Tanken man jämt har är "jag vill inte dö men jag vill inte leva".
Jag hoppas en dag på att få en förklaring på allting.
Hur mår ni?
Vi hörs

Av Evelina Johansson - 24 maj 2018 18:23

Har så ont, skriver när smärtan lagt sig något.
Stå ut.

Av Evelina Johansson - 22 maj 2018 08:49

Tjenixen.
Nu är jag ett steg närmre mitt mål med att sluta röka, beställde den medicinska hjälpen imorse från apoteket hoppas att magen tolererar dom.
Dom förra fick jag såååå ont av i magen så jag vek mig dubbelt och skrek.
Inte bara rosor över gbp man har gjort.
Vill verkligen ha min tid för MR nu så jag får veta om det har något med nacken/ryggen att göra.
Med tanke på att jag är inne i en skit period igen!!

Går dagen var väldigt trevlig iallfall hade loppis här på bullerbydagen och det gick bra ändå tycker jag =)
Och för barnens del tror jag att dom hade det trevligt. Nova passade självklart på att ansiktsmåla sig och red ett x antal gånger, medan felix är mammas pojk han skulle mest bara stå vid mig :p
Den här dagen har jag inte riktigt en aning om vad jag ska hitt på, skulle bara vilja sätta mig och pussla men vet inte om det var det som triggade igång det onda i torsdags av att sitta framåt böjd med nacken.
Så blir kanske att grovstäda köket istället haha va roligt va "not".
Hittar ni på?
Ni är väldigt dåliga på att lämna avtryck ;)
Så kom igen nu =)
På återseende

Av Evelina Johansson - 21 maj 2018 06:05

Godmorgon.
Förlåt att jag inte skrivit på ett tag, men har verkligen försökt göra allt för att "glömma" bort det onda =(
Är inne i en riktigt skit period IGEN!
Efter en vecka med smärtfritt så kom skiten tillbaka igen.
Ska jag vetkligen behöva leva så här?!?!
Känns fruktansvärt, försöker fundera och fundera på vad jag gjort som gjort att smärtan kommit tillbaka?
Men jag vet inte.
Kan det ha med melonen att göra?
Vågar inte äta frukt längre då det brukar trigga igång skiten.
Men har ätit melon nu i några dagar, kan det vara det?
Snälla hjälp mig någon.

Aja bortsett ifrån det jobbade jag ett litet kort pass igår på 4 timmar, alldeles lagom i denna värme :)
Idag är det Bullerbydagen då tänkte vi ha lite loppis med alla barn leksaker som vi rensade ut ur barnens rum.
Får väl se hur det går =)
Gissar på att Nova kommer vilja Rida idag också då dom har ponny ridning och massor med skoj för barnen.
Annars står det inte mycket alls på schemat ska ringa smärtenheten och se om jag ska öka yttligare på inderalen då jag fortfarande har hög puls, sen blir det nog ett nytt tilltest om någon vecka =)

Ne nu ska jag fokusera på annat.
En liten upptadering från mig med ett upprivet hjärta igen =(

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards